14 Ekim 2020 Çarşamba

Tırnak Bakımı




Herkese Merhaba :) Son yazımda tırnak bakımı hakkında yazacağımı söylemiştim. Ve işte buradayım. 

Sıklıkla sürülen ojeler, tırnak yeme alışkanlıkları, tırnaklarımızı zorlayıcı işlerde yıpratma vs. bu tarz şeylerden dolayı biliyoruz ki tırnaklarımız zamanla yıpranıyor, renk değiştiriyor hatta çabuk kırılıyorlar. Bunların her zaman temel sebebi dışsal sebepler olmuyor tabi ki vücudumuzda ki vitamin eksiklikleri ve bazı hastalıklarda bunlara sebep olabiliyor unutmayalım. 

Şimdi bazı tırnak bakımı ipuçlarını sizlerle paylaşacağım. 

Öncelikle bazı sebeplerden dolayı tırnaklarınızda sararmalar oluşuyorsa

* Su ve oksijenli su (Benim kullandığım yöntem)  

* Limon suyu ve Zeytinyağı 

* Karbonat ve su 

Eğer ki tırnağınız çabuk kırılıyorsa;

* Argan yağı

* E vitamini yağı

* Hindistan cevizi yağı 

* Sirke ve tuz ile masaj 

Ayrıca benim bir diğer yöntemim ılık su ve vazelin, ellerimin yumuşaması açısından çok iyi geliyor ve biliyoruz ki vazelin iyi bir yardımcı. 

Ayrıca fotoğrafta gördüğünüz dudak parlatıcısına benzeyen ise Avondan aldığım tırnak güçlendirmek için bir bakım ürünü. Gerçek bir yardımcımı o tartışılır mükemmel bir ürün diyemem ama zararını da görmedim, her zaman doğal şeylerden yanayım maalesef :)

Şimdi hepsi güzel hoş ama hala tırnaklarım güçsüz diyorsanız. Tahmin ediyorum ki yaptığınız bazı hatalar var. Bunları en başında sıralamak gerekirse 

* Sık ve yanlış yapılan manikür

* Tırnak etlerinizi kesmek yerine onları itin 

* Kırılmaları önlemek için doğru törpüleme şekli

* Ellerinizi ve tabi tırnaklarınızıda bol bol nemlendirin (Doğru el kremi!!!) 

* Tırnaklarınızın üst kısmını törpülemeyin 

* Kullandığınız yağların doğal olmasına dikkat edin.

* Sık oje kullanmayın 2-3 günde ojeleri çıkarın ve dinlendirin. ( Sık oje sürmek ve aseton kullanmak tırnağı yıpratır. )

* Tırnağımız ojenin renklerini emer ve bu yüzden çabuk yıpranır. Oje öncesi tırnağımıza şeffaf oje sürersek hem daha kolay silinir hem renkler kalmaz hemde yıpranmalardan kurtulabiliriz. 

* Ellerinizi sık yıkayın eğer tırnaklarınız uzun ise tırnak aralarının temiz olduğundan emin olun. 

Tüm bunları uyguladığınızda eminim ki mükemmel tırnaklara sahip olacaksınız.  Size önerdiklerimin hepsini deniyorum bu yüzden içiniz rahat olsun. Yine de her zaman söylerim bana yarayan şeyler size yaramayabilir ya da yanlış uygulamalardan ötürü sonuçlar farklı olabilir. 

Herkese güzel tırnaklı mutlu günler diliyorum. Hoşçakalın :)


0 yorum:

Yorum Gönder